Anmälan

KURS- OCH KONFERENSANMÄLAN

 

Välkommen att boka din kurs- eller konferensplats genom att fylla i fälten i bokningsformuläret här på sidan.

 

En bokningsbekräftelse kommer att skickas ut till den angivna e-postadressen.

 

Du kan även anmäla dig genom att ringa till oss, på

telefon: 08-650 09 29 eller mejla din anmälan till bokning@studia.se

 

Är ni fyra eller fler personer från samma organisation som vill anmäla er, kontakta oss gärna för grupprabatt.

 

Se även våra avbokningsregler och allmänna villkor för deltagande på våra kurser och konferenser samt integritetspolicy, längst ned på denna sida.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Avbokningsregler och Allmänna villkor:

Bokning

Du anmäler dig till våra kurser och konferenser via vår hemsida, e-post eller telefon. Efter din anmälan får du en bokningsbekräftelse till den e-postadress som du har uppgett vid din bokning. Bokningsbekräftelsen innebär att du är registrerad som deltagare på kursen eller konferensen du har anmält dig till.

 

Betalning

Vi skickar en faktura till den adress du har uppgett i din bokning, så snart vi har bekräftat din plats till kursen eller konferensen. Betalningsvillkor 30 dagar. Har fakturan förfallit debiterar vi för påminnelseavgift, dröjsmålsränta och eventuell inkassoavgift. Du som kund ansvarar för att uppge korrekta fakturauppgifter vid din bokning. Alla våra priser anges exklusive moms.

 

Avbokningsregler

Din anmälan är bindande så snart du fått en bokningsbekräftelse. Avbokning ska göras skriftligt och meddelas Studia senast 4 veckor (28 dagar) före kursen eller konferensen går av stapeln. Vid avbokning 2–4 veckor före kursstart betalar du som kund 50% av kursavgiften. Vid avbokning mindre än 2 veckor före kursstart betalar du som kund 100% av kursavgiften. Vid förhinder kan din plats alltid överlåtas till en kollega, kontakta oss för namnbyte innan kursen eller konferensen går av stapeln. Vid sjukdom kan senare av- och ombokning godkännas om den görs skriftligt och läkarintyg skickas inom 30 dagar.

 

Leveransvillkor

Studia reserverar sig för att mindre ändringar kan göras i kurs- eller konferensprogrammet, till exempel. byte av föreläsare, mindre programändringar eller byte av kurslokal. Studia har möjlighet att ställa in en kurs eller konferens senast 2 veckor (14 dagar) innan planerad kursstart, varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas till dig som kund. Ersättning utöver detta, till exempel rese- och hotellkostnader, utbetalas inte.

 

Garanti

Vår målsättning är att alla våra deltagare ska vara nöjda och välja att komma tillbaka till oss. Om en kurs eller konferens inte skulle motsvara dina förväntningar tar vi kontakt med dig och erbjuder lämplig kompensation.

 

Force Majeure

Studia ansvarar inte för skada som beror på omständigheter som står utanför vår kontroll, till exempel myndighetsåtgärd, naturkatastrof, krig, strejk, blockad, lockout eller annan liknande omständighet. Vi är inte heller ansvariga för skada i de fall då kursen eller konferensen helt eller delvis måste ställas in på grund av föreläsares akuta sjukdom och då lämplig ersättare inte har kunnat engageras.

 

Studias integritetspolicy

Studia värnar om din personliga integritet. Här förklarar vi hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter för att kunna leverera, följa upp och marknadsföra våra tjänster. Du kan alltid kontakta oss för att uppdatera, rätta eller ta bort dina personuppgifter. Kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till info@studia.se eller ring oss på telefon 08 – 650 09 29.

 

Vi värnar alltid om din personliga integritet. Därför samlar vi aldrig in eller hanterar mer uppgifter än de som vi behöver och vi sparar aldrig uppgifterna längre än nödvändigt för att kunna fullfölja vårt åtagande att utveckla, marknadsföra och genomföra högkvalitativa kurser och konferenser för dig som arbetar inom offentlig sektor i Sverige.

 

Genom att anmäla dig till en kurs eller konferens hos oss, accepterar du vår Integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter.

För att kunna leverera våra tjänster till dig behandlar vi dina personuppgifter så som vi beskriver nedan.

 

Hur behandlar vi personuppgifter?

Vi behandlar personuppgifter för kursadministration, verksamhetsuppföljning och marknadsföring. Den lagliga grunden för majoriteten av våra behandlingar av personuppgifter är berättigat intresse. När du är kund hos oss eller leverantör så kan den lagliga grunden för behandling av dina personuppgifter även vara avtal.

 

När du anmäler dig till en kurs hos oss blir du registrerad i vårt kundregister, så att vi kan genomföra vårt kontraktuella åtagande till dig som kund. När du är registrerad i vårt kundregister skickar vi även ut information om våra kommande kurser och konferenser som vi tror kan vara intressanta för dig, utifrån din yrkesroll.

 

För att kontakta dig som inte är kund hos oss, använder vi oss av direktmarknadsföring via olika kanaler. Vi hanterar och samlar in endast följande uppgifter: namn, yrkesroll, avdelning, arbetsställe, e-postadress och postadress till din arbetsplats. Vi kontaktar alltid dig i din yrkesroll för att erbjuda relevanta kurser och konferenser som syftar till att utveckla din kompetens inom ditt yrke. Adresskälla anges alltid i våra utskick.

 

Du har alltid möjlighet att avregistrera dig från våra utskick, om du inte längre önskar motta kursinbjudningar från oss.

 

Vilka kan vi komma att dela din information till?

Vi kan överföra till eller dela information med våra leverantörer, och vi vidtar då alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder som behövs för att säkerställa att din data hanteras säkert och med en rätt anpassad skyddsnivå.

 

Våra leverantörer som vi kan komma att dela eller överföra personuppgifter till är bolag som erbjuder tjänster för distribution av postutskick och e-postutskick, digitala kursutvärderingar samt systemplattformar för företagets administration.

 

Vad vi inte kommer att göra med dina personuppgifter

Vi kommer aldrig att sälja eller överlåta dina personuppgifter till tredje part.

 

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Vår målsättning är att alltid behandla din data inom EU/EES. I vissa fall kan data överföras till och behandlas i land utanför EU/EES, och i dessa fall vidtar vi alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att din data hanteras säkert och med rätt anpassad skyddsnivå, på samma nivå som det skydd som erbjuds inom EU/EES.

 

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter bara så länge som det är nödvändigt för att kunna fullfölja våra kontraktuella åtaganden till dig som kund, samt för att kunna genomföra, följa upp och marknadsföra våra kurser och konferenser.

 

Tillgång till, rättelse och radering av personuppgifter

Du kan alltid kontakta oss för att få tillgång till, rätta, uppdatera eller ta bort dina personuppgifter. Kontakta oss genom att skicka e-post till info@studia.se eller ring på telefon 08-650 09 29.

 

Du har även möjlighet att lämna klagomål till tillsynsmyndighet (Datainspektionen) om du anser att dina personuppgifter har hanterats felaktigt av oss.

 

Om Studia

Studia AB är registrerat företag hos Bolagsverket, med organisationsnummer 559089–8937.

Du kan alltid nå oss för dina frågor kring dataskydd och personuppgifter, genom att ringa på 08-650 09 29, eller mejla till info@studia.se.

Besök www.studia.se för mer information om oss som företag.

 

 

Integritetsskyddspolicyn uppdaterades senast den 23 maj 2018.

Studia AB

Box 550

101 30 Stockholm

Växel: 08-650 09 29

E-post: info@studia.se

Företagsbanner